понеделник, 29 септември 2014 г.

Лютеница

Да ви кажа честно от миналата година й се каня на тази лютеница! Ще кажете какво толкова - лютеница като лютеница - всички знаем как се прави!!Една приятелка ми каза тази рецепта и много ме заинтригува, защото не е като тази нашенската, обичайната лютеница, а ......с горчица! Да, да, с горчица! И аз в първия момент така реагирах, но тя ме увери, че е много вкусна и ето, че вече я направих и изобщо не съжалявам, напротив!
ПРОДУКТИ:
3 кг печен червен пипер
3 кг печен патладжан
500 мл олио
100 мл оцет
200 г захар
3 с.л. сол
200 - 220 г дижонска горчица
ПРИГОТВЯНЕ:
Опечените и обелени пиперки и патладжан се смилат през машинката за месо.
В тавичка се слагат олиото, оцета, захарта и солта да заврат, и да се разтопят солта и захарта, след което се изсипват смлените зеленчуци и ги варим (пържим) до като се поеме олиото и се посгъсти (при мен около 30-40 минути).
Понеже ми се видя малко сладникаво добавих още една лъжица сол. След като се е сгъстило прибавяме горчицата, разбъркваме много добре и пълним в буркани, затваряме и стерилизираме за около 15 минути.
Готови сме за зимата!
От тази доза ми излязоха горните  бурканчета (е остана малко и за дегустация разбира се). Всички много я харесаха, така че опитайте докато още има продуктите на пазара!!
Благодаря ти Гале за рецептата!!

8 коментара:

  1. И ние сме я правили! Наистина е много вкусна и идеална за печени филийки или салатка през зимата. Само че при нас името е друго - апетитка. :)
    Поздрави, Руми!

    ОтговорИзтриване
  2. Привет Светле!! Може името й да е друго, но удоволствието от хапването й съм сигурна, че е еднакво!! :)
    Прегръдки, миличка, хубав и спорен ден!!

    ОтговорИзтриване
  3. Определено тази добавка на горчица ще пробвам :) Този тип разядки много се тачат у нас, както и новостите около тях :) Изглежда много апетитно в бурканчетата!
    Приятни занимания около зимнината, Руми! Хубав, топъл и слънчев ден ти желая!

    ОтговорИзтриване
  4. Благодаря ти, Бени!! Аз нямах много големи очаквания, но определено се изненадах! Много вкусна, леко пикантна и кремообразна консистенция, абе с две думи доволна съм и ще се прави пак!! Пробвай, няма да съжаляваш!!
    Прекрасен ден и нов месец ти желая, миличка!! Целувки!!

    ОтговорИзтриване
  5. Тези килограми са за вече опечени чушки и патладжани или са за преди опичането им?

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Мила Роси, в продуктите пише "3 кг печен червен пипер
      3 кг печен патладжан", надявам се че не съм закъсняла с отговора!! Приятно приготвяне на лютеничката и вкусно похапване!!
      Поздрави!!

      Изтриване
  6. Миналата година я направих и стана страхотна. Пратих и на дъщерята в чужбина и констатацията беше,че не е яла скоро толкова вкусна лютеница. Тази година имам поръчка от нея за 2 дози. Благодаря за вкусната рецепта!!!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Скъпа Роси, изключително ме зарадва с това съобщение!! Доволна съм, че момиченцето ти е харесало лютеничката, че и има нова поръчка! Да ви е вкусно на всички!!
      Поздрави и прегръдки, миличка!!

      Изтриване